Dag 3, mina föräldrar

Min mamma heter Catrin men på hennes jobb kallar dom henne kiki. Min mamma jobbar på ett dagis som ni kanske förstod. Men hon är utbildad som sjuksköterska, men hon tröttna och ville testa något nytt. Min mamma är 46 så hon är rätt gammal, haha. Min mamma är rätt annorlunda men jag älskar henne ändå. Jag bor hos min mamma helt. Vi bor i en lägenhet i Järna och vi har en rätt mysig lägenhet. Min mamma är singel sen några år tillbaka. Förut var hon sambo med en som heter Ronny han har två barn och vi var som bästa vänner. Jag saknar dom tiderna grymt mycket. Då var vi 6 styckna i familjen och bodde i en trea, haha. Ni kunde tänka er hur det såg ut, Men nu bor min mamma ensam med sina två barn jag och Calle. Mina mamma älskar och städa eller hon gjorde det förut. Förut städade min mamma verkligen hela tiden. Hon var nästan pedant, hon kunde liksom gå och fixa några kuddar så att dom låg på sin rätta plats. Jag och min bror blev verkligen sjukt irriterade på det så hon började städa mindre och mindre. Jag älskar min mamma för hon älskar att shoppa haha. Om man ska åka till stan för något annat ärende så blir det alltid att man kommer hem med någon kase kläder. Jag tror inte min mamma är som alla andra mammor, ni skulle förstå om ni var mig och min bror.

 

Min pappa heter Patrik och är förlovad och har ett nytt barn med Helena. Min pappa är 45 år. Min pappa är utbildad till ingenjör. För jätte många år sedan jobbade han på ett företag som hette Otis. Men företaget flyttade och pappa hade inga möjlighet att flytta så han slutade. Han bestämde sig då för att plugga och han gjorde det i 6 år tror jag eller kanske 5. Så han var arbetslös ganska länge. Men han har precis börjat jobbat på ett företag som heter Svavo. Det där lätt lite proffsigt inte sant? Jag vet inte riktigt vad dom gör men haha.  Min pappa är rätt tråkig och ganska osocial. Eller han är inte direkt osocial men han snackar inte så mycket som min mamma gör. Min pappa har även jobbat som DJ på fester bland annat. Det tycker jag är rätt coolt, så vi har ett DJ bås nere i våran källare och jag tror han har över 2000 skivor, ni vet såna där stora. Min pappa älskar även också att åka snowboard. Han är faktiskt väldigt bra för att vara 45. Förut var min pappa verkligen tjock jag tror han vägde 190 kg eller något sånt. Men sen bestämde han sig för att gå ner så han gjorde det. Nu kanske han väger 100 eller 90, fast nästan allt är nästan bara muskler. Min pappa försöker springa 3 gånger i veckan eller mera. Ibland springer han 2 mil eller 3 eller så springer han kortare rundor.

Det är väl typ allt jag kan säga om mina föräldrar ha det bra!


Bild på min pappa. jag är ledsen mamma... men dina egopicks.. lite pinsam....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0