Dagen, 11/12

Idag har det verkligen varit en toppen dag!
Först försov jag mig det kanske inte var så bra jag vakna 10 och skulle vara hos hanna halv elva.. men som tur försov sig julia också och vi skulle gå tillsammans. Sen gick vi kanske tjugo i elva men när vi hade gått några meter kom jag på att jag hade glömt min plånbok så vi springer tillbaka, sen går vi flera meter ganska många och då kommer jag på att jag glömde min mobil, så vi sprang tillbaka och då kom jag på att jag hade den i min byxficka, hehe. Och sen fick vi springa hela vägen till stationen och som tur hann vi.

Sen satt vi på tåget på väg till nacka forum. visste ni att man skulle gå under slussen för att komma till bussarna som åker från slussen, haha?
Det gick faktiskt väldigt snabbt och enkelt att åka till nacka forum egentligen, det  tog 1 och en halv timme kanske?

Det första vi gör när vi är framme i nacka forum är att träffa andreas från idol juryn. Han skulle tydligen signera hans bok som han har skrivit, jag visste inte ens att han kunde skriva böcker? Vi gick runt lite i affärer sen gick vi tillbaka till akademinbokhandeln, (allstå där han signerar) Och frågar om vi får ta ett kort. Han ser verkligen ut som han gör i tv det är helt sjukt.. :o
Vi fick såklart ta ett kort, när vi stod och posa så frågade han om vi hade läst boken, jag och hanna svarade snabbt självklart, Julia tyckte det lätt jätte kul. NI skulle nog också tyckt det. Han kollar på oss och säger att vi ljuger. Vi skrattar och säger nejdå. Fast såklart ljög vi ;)

Sen gik vi runt en stund och kollade julklappar och lite andra grejer. Sen var tydligen alla idol finalister där och uppträde, så vi fick några pics där ifrån också, men minnah och jay var inte där tyvärr..

Tåget hem var nog roligaste. Först på stockholms tåget så blev det värsta dramat mellan en turk tjej och en gammal svensk tant, eller två tanter och en gubbe. Jag ska förklara allt lite kort.

På tåget satt det en kvinna som pratade arabiska eller något sånt. Hon pratade väldigt högt. Det sitter en tant med en röd mössa tillsammans med en gubbe bredvid kvinnan. Tanten med röda mössan kollar mot det andra hållet mot kvinnan och säger lite tyst för säg själv jävla kärring hennes Gubbe håller med henne och säger, aa, ja.
Tanten med den röda mössan börjar viska med en annan gammal tant, Den gammla tanten frågar kvinnan lite snällt om hon kan prata lite lägre och respektera dom andra.
Gammla tanten= Svart text kvinnan som inte kan så bra svenska= Rosa


- Ursäkta kan du prata lite tystare och visa lite respekt till oss andra.

- Du inte bestämma mig, jag prata högt lågt hur jag vill.

- men men..

- Tyst! bara du är gammal jag inte respekt det.
- Kan du bara vara snäll och prata lite tystare?

- Sitt dig, du inte bestämma, jag bestämma mig själv!

Kvinnan skiter i vad tanten sa och började prata igen, Den gammla tanten gick och satt sig igen.
Tanten med den röda mössan säger att dom flyttar och gubben säger åt kvinnan att lugna sig och sen går dom..

haha, det var verkligen sjukt kul!
Sen byte vi tåg till järna och i den vagnen satt det killar som kollade på oss och som vi börja snacka med lite, fast vi fatta inte att dom snackade med oss förns efter, haha.

Det var min dag, har ni haft det bra då?

lite bilder från dagen!


Hahahahhahahah , asså alla ser verkligen ut som muppar.
jag ser ut som fan själv
Andreas ser ut som en plast docka..
Hanna ser ut som ja... hah ;)
Alex du är söt:)



Fika time. tyvärr blev det inge för min del;)




Vi är muppar, jag det är vi ;)


My shopping today:
Mörka jeans från Jc 500;-
Panduro grejer för 174 kronor.
Massa julklappar till mamma, Hanna, Julia och Alexandra!


Kommentarer
Postat av: alexandra ;D

gilla starkt!! (Y)

2010-12-12 @ 20:09:48
Postat av: alexandra ;D

gilla starkt!! (Y)

2010-12-12 @ 20:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0