15 år och morsa

hej jag måste berätta en sak.
Jag satt som vanligt och kollade runt på lite bloggar och så gick jag in på en tjej som heter mikaela som är 15 år och mamma, jag har berättat om henne tidigare i bloggen. Jag kan berätta lite kort fattat om henne. Hon är alltså 15 och blev gravid när hon var 14 år med en 18 åring kille.

Dom valde att behålla barnet, fast dom var så unga. Just nu har dom det lite si och så. Men nu har det kommit fram att hon är gravid igen!? Helt allvaligt hon är 15 och har ett barn som är några månader och är gravid igen. Jag menar borde hon inte har lärt sig något? att man ska skydda sig borde hon verkligen ha lärt sig? Hon och hennes pojkvän pratade och dom bestämde att dom skulle göra abort. Jag tycker det är ett bra val eftersom hon bara är 15 och barnen skulle nog inte få en sån tryg uppväxt. Fast jag är ändå på något sätt lite emot abort, det borde verkligen vara hemsk att veta att man har dödat ett barn eller? Men jag tror hon gjorde ett bra val för sin och hennes pojkvän skull, eller vad tycker ni?
Nu borde hon ha lärt sig att man ska skydda sig om man inte vill bli gravid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0